KIITOKSET KAIKILLE KELLOKOSKIPÄIVÄÄN 23.8.2014 OSALLISTUNEILLE

24.8.2014

Hannu Helasvuo pitää Kellokoskipäivän aloituspuheen. Kuvassa näkyy myös tapahtuman suojelija Gunilla Carlander- Reuterfelt
Taikuri Valtteri esiintyy
Kellokosken kotiseutupolkuopastus alkamassa.
Huutokaupattava Mini Buster- vene, jonka Fiskars lahjoitti Me Kellokoskelaiset ry:lle.
Köydenvetokisa käynnissä.
Kellokosken soittokunta esiintyy
Kelloveneregattaveneitä lähdössä matkaan

Ensimmäinen Kellokoskipäivä on nyt vietetty: MeKen kunniajäsen Hannu Helasvuo toivotti paikalle tulleen yleisön lämpimässä auringonpaisteessa tervetulleeksi ja sen jälkeen saimme kuulla tapahtuman suojelijan Gunilla Carlander-Reuterfeldin muistelua lapsuuden Kellokoskesta ja ajatuksia tämän päivän yhteisöllisestä kylästä.
Kuhinaa riitti, kun toiminta pääsi vauhtiin eri pisteillä. Lapset ottivat ilon irti keppihevosradasta, tarkkuuspotkupallosta ja liikuntavaunun riemuista. Monen lapsen kasvoilla näkyi oman maun mukainen kasvomaalaus. Taikuripoika Valtterin taianomainen ja ammattimainen esitys tempaisi nuoren ja vanhemmankin yleisön mukaansa, jopa niin, että taikuri meinasi itsekin kadota innokkaiden avustajiensa joukkoon. Alueella seikkaili myös suuri leijona, tosin pehmeänä täytettynä versiona arpajaispalkintona.

Kanttiinin tarjottavat kelpasivat hyvin yleisölle, ja kovasti oli väkeä myös kaikilla muillakin teltoilla. Kellokosken Kelloveneille löytyi kiinnostuneita katsojia ja uutuuttaan kiiltävät Faster- ja Buster –veneet loistivat kilpaa auringossa.
Kotiseutupolkua lähti seuraamaan suuri kiinnostunut joukko, joka sai syventää tietämystään Kellokosken moninaisesta historiasta. Historiallista oli myös uuden Kellokoskipostimerkin esitteleminen, postimerkki julkaistiin Kellokosken Ruukin työntekijöiden kunniaksi.

Valitettavasti rankka sadekuuro vähensi väkeä Männistössä juuri ennen Kellokosken Orkesterin vuoroa; taiturimaista soitantaa olisi toivonut useammankin kuulevan, ja tanssilattialle löytävän. Kelloveneregattaa katsomaan ja orkesteria kuulemaan saapui vielä illan suussa rannallinen väkeä, ja makkaranpaistonuotio lämmitti sopivasti sekä makkarat että makkaranpaistajat. VPK:n nuorten palopoikien sammutusnäytöksestä saatiin huomata, että sammutustyö sujuu jo nuorella iällä, kun on saanut hyvää oppia ja ohjausta vanhemmilta osaajilta.
Väkeä löysi myös oheistapahtumiin Kaunisnummen museolle ja Jäähallille rusettiluisteluun.
Valokuvia tapahtumasta seuraa heti, kun olemme käyneet kymmenet kuvat läpi.

Me Kellokoskelaiset kiittää ja kumartaa kaikkia tapahtumaan osallistuneita, niin yleisöä kuin toimijoita iloisesta ja rennosta kylätapahtumasta! Mukana siis: Kellokosken ALKU, Kellokosken Eläkeläiset ry, Kellokosken Soittokunta, Kellokosken VPK ry, Kellokoskiseura, Linjamäen koulun vanhemmat ry, Lions Club Kellokoski, Me Kellokoskelaiset ry, Tuusulan kunta/ liikuntapalvelut, Tuusulan seurakunta